Friday, March 20, 2009

Hawa (Persepsi aku)


Wanita Diciptakan Begitu Indah dan Setiap Keindahan Punyai Tarikan..
Keindahanmu Terlalu mempersonakan
Namun Membutakan Hatiku dan Membuatkan aku Benci pada Diri
Kerana Semakin Aku Telusuri Semakin Aku Tidak Fahami apakah yang aku cari dalam diri seorang wanita..
Ku akui wanita itu berbeza-beza..
Begitu juga kecantikan dan menariknya mereka..
Tetapi aku tidak tahu..
Adakah semua itu benar..
Bolehkah kalau aku kata aku sayangkan kamu semua??
Subhanallah..

Kadang-kadang..
Adalah lebih baik untuk tidak melihat-lihat..
Kerana Pandangan Mata Sentiasa Menipu..
Tarikan wanita begitu memukau kerana dihadapan mereka dihiasi rantaian syaitan yang sentiasa menarik-narik nafsu kaum adam..

Aku turut kian dan acap kali terpedaya..
Ya ALLAH..
Peliharalah pandangan mataku..
Janganlah engkau butakan aku dengan keindahan wanita yang Engkau sendiri ciptaankan..
Berilah aku petunjuk dan tuntunlah aku mencari kebahagiaanMU..
Dan peliharalah kehormatan dan maruah setiap wanita yang beriman..
Ampunkanlah dosa-dosa mereka dan berilah panduan buat mereka..
Serta golongkanlah mereka dikalangan ahli syurgaMU ya ALLAH..
amin..

3 comments:

hfztlSOLEHAH said...

Dan peliharalah kehormatan dan maruah setiap wanita yang beriman..
Ampunkanlah dosa-dosa mereka dan berilah panduan buat mereka..
Serta golongkanlah mereka dikalangan ahli syurgaMU ya ALLAH..
amin..


amin3...
terima kasih krn doakan kami!

ukhuwahfisabilillah said...

amin3 ya ALLAH ya Robbal'alamin..
afwan..
moga kamu semua mnjd muslimah cemburuan bidadari
amin..
syukran sb sudi komen blog sy..

puteri_solehah said...

subhanallah..1 dlm sejuta...
semoga kamu sentiasa d berkati...
amin...
=)

Photobucket

inMemory